2024年3月31日 星期日

Ashoka, by Patrick Olivelle (Yale).Aśoka Maurya,約西元前304年—前232年 阿育王

 


“Ashoka: Portrait of a Philosopher King,” by Patrick Olivelle.

Ashoka, by Patrick Olivelle (Yale). This incisive biography aims to separate the historical Ashoka, who ruled a vast swath of the Indian subcontinent in the third century B.C., from the one of legend. Ashoka is commonly described as “the Buddhist ruler of India,” but in Olivelle’s rendering he is a ruler “who happened to be a Buddhist,” and whose devoutness was only a single aspect of a “unique and unprecedented” system of governance. Buy now on Amazon or Bookshop.


google 《阿育王:哲學家國王的肖像》,由派崔克‧奧利維爾。


《阿育王》,由派崔克‧奧利維爾(Patrick Olivelle)(耶魯大學)著。 這部深刻的傳記旨在將歷史上的阿育王與傳說中的阿育王區分開來,阿育王在公元前三世紀統治印度次大陸的大片地區。 阿育王通常被描述為“印度的佛教統治者”,但在奧利維爾的描述中,他是一位“碰巧是佛教徒”的統治者,其虔誠只是“獨特且前所未有”的治理體系的一個方面。 立即在亞馬遜或書店購買。

wikipedia

阿輸迦·孔雀梵語अशोक मौर्यIASTAśoka Maurya,約西元前304年—前232年[4][5]),常簡稱阿育王अशोकAśoka,音譯阿輸迦,意譯無憂,故又稱無憂王印度孔雀王朝的第三代君主,是頻頭娑羅王之子。他是一位佛教徒,也帶來佛教的繁榮,後世稱為佛教護法[6]

阿育王是印度偉大的國王之一。在多次的戰爭之後,阿育王在西元前269年至232年的期間統治了印度次大陸大部份的土地[7]。王朝的版圖擴張到現在的阿富汗及今天的孟加拉,也可能達到伊朗的東部,東邊則到印度的阿薩姆邦,南方則到喀拉拉邦安得拉邦的北部。王國的首都是塔克西拉鄔闍衍那巴連弗邑

阿育王帝國

沒有留言: