2024年4月30日 星期二

成瀨 0925 2020成瀬巳喜男(なるせ みきお 1905-69)『母親』(おかあさん、Okaasan)は、1952 山之音:川端康成 vs 成瀬巳喜男



2020年9月24日 星期四

Sir Harold Evans: 1928–2020.


Reuters

Sir Harold Evans: 1928–2020. He exposed deadly corporate secrets and the spy scandal of the century - setting the world's gold standard for journalism in the public interest https://reut.rs/3iY9lWr




--

Obituary: Sir Harold Evans

-https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-13439676

...Evans's reputation was confirmed when he was voted the all-time greatest newspaper editor by his peers in 2002 and was knighted in 2004 for his services to journalism.

He was passionate about newspaper journalism to the end, saying in his 2009 memoirs My Paper Chase: "It's endlessly fascinating to me how the tumult of the world can be made comprehensible by the orderly calibration of values within the discipline of the printed page."

In 2011, at the age of 82, he was appointed editor at large at the Reuters news agency, the organisation's editor-in-chief describing him as "one of the greatest minds in journalism".

The former Sunday Times Insight editor, Bruce Page, once described Evans as "the most considerable editor of post-war history: courageous, determined, with extraordinary presentational flair, and a great technician who understood the craft of newspapers".








Musée Rodin
#DicoRodin
Chaque jour, ouvrons l’abécédaire imaginaire de Rodin et familiarisions-nous avec une œuvre, une technique, un proche, liés à l’artiste : un méli-m……
更多

Hanching Chung

好像是疫情中羅丹博物館的首發。
儘管神曲的中文本至少6種。Wikipedia中關於
Ugolino_della_Gherardesca的兒子們求他將其吃掉的故事,中文版從缺。其他版本各有特色。https://en.wikipedia.org/wiki/Ugolino_della_Gherardesca



EN.WIKIPEDIA.ORG
Ugolino della Gherardesca - WikipediaUgolino della Gherardesca - Wikipedia


20世紀有日本偷襲珍珠港事件,差點讓日本亡國。
希望21世紀沒有偷襲關島美軍基地事件,這可能讓中共亡黨亡國。



HCNEW.BLOGSPOT.COM
中共四面楚歌:China has no true allies 中國在世界上已更孤立。;中國在歐洲形象持續惡化,習近平遇挑戰Why is the West ganging up to fight the Chinese ruling party。美禁TikTok、微信。Canada has abandoned free-t
20世紀有日本偷襲珍珠港事件,差點讓日本亡國。 希望21世紀沒有偷襲關島美軍基地事件,這可能讓中共亡黨亡國。 China has no true allies, Pompeo adviser Miles Yu says ... asia.nikkei.com › US-Chin...










Nobel Prize

 ·

"That's where the joy comes from, and I think also where the great discoveries come from."
The question that obsessed Nobel Laureate Linda Buck was how our sen……
更多


山之音:川端康成 vs 成瀬巳喜男(なるせ みきお 1905-69)。 成瀬巳喜男的電影。閱讀川端康成Yasunari Kawabata『山之音』小說與電影(成瀨巳喜男)之心得:鎌倉の大仏を露坐の大仏という。


HANCHINGCHUNG.BLOGSPOT.COM

山之音:川端康成 vs 成瀬巳喜男(なるせ みきお 1905-69)。 成瀬巳喜男的電影。閱讀川端康成Yasunari Kawabata『山之音』小說與電影(成瀨巳喜男)之心得:鎌倉の大仏を露坐の大仏という。
35:40 243 閱讀川端康成『山之音』小說與電影之心得 2018 Sept. 漢清講堂 3-3 「山の音」における山を鳴らす「魔」との関わり ...... 第七章 『山の音』における『魔界』思想の位相 ―戦争の影,戦後の世相,そして異界の構築―...




SANPU 

《母親》(おかあさん,Okaasan)是一部 1952 年的日本劇情電影,由成瀨巳喜男執導,田中絹代主演。 劇本由水木優子根據學校作文比賽的獲獎作品改編。
電影歷史學家唐納德·里奇稱《母親》是成瀨最好的電影之一,但也是一部非典型的電影,因為主角們逃離了通常籠罩在成瀨角色之上的悲劇。成瀨傳記作者凱瑟琳拉塞爾指出,與這段時期導演的其他作品相比,這部電影的感傷程度更高。
《母親》於 1954 年在巴黎上映,並受到安德烈·巴贊和《電影筆記》Cahiers du cinéma 編劇等評論家的關注。
《母親》於 1985 年在《現代藝術博物館》 Museum of Modern Art 放映 ,並於 2005 年在《哈佛電影資料館》 Harvard Film Archive 放映,作為成瀨回顧展的一部分。
導演 成瀬巳喜男
---
Mother (おかあさん, Okaasan) is a 1952 Japanese drama film directed by Mikio Naruse starring Kinuyo Tanaka in the title role. The screenplay by Yūko Mizuki is based on the prize-winning entry of a school essay-writing competition.
Film historian Donald Richie called Mother one of Naruse's best films, but also an atypical one, because the protagonists escape the tragedy that usually hangs above Naruse's characters.Naruse biographer Catherine Russell noted a higher degree of sentimentality in this film compared to other works by the director of this period.
Mother was screened in Paris in 1954 and received the attention of critics like André Bazin and the writers of the Cahiers du cinéma.
Mother was screened at the Museum of Modern Art in 1985[7] and at the Harvard Film Archive in 2005 as part of their retrospectives on Mikio Naruse.
---
『母親』(おかあさん、Okaasan)は、1952年に公開された日本のドラマ映画で、監督は成瀬巳喜男、主演は田中絹代が務めました。製作、配給は新東宝。モノクロ、スタンダード。脚本は水木洋子によるもので、学校の作文コンクールでの受賞作品が原作となっています。
映画史家のドナルド・リッチーは、「母親」を成瀬の最良の作品の1つであり、同時に典型的ではない作品と評価しています。なぜなら、通常、成瀬の登場人物の上に立ちはだかる悲劇から主人公たちが逃れるからです。成瀬の伝記作家であるキャサリン・ラッセルは、この映画が、この時期の監督の他の作品と比較して、より感傷的であると指摘しています。
『母親』は、1954年にパリで上映され、アンドレ・バザンや『カイエ・デュ・シネマ』のライターなどの批評家の注目を集めました。
『母親』は、1985年にニューヨーク近代美術館で上映され、2005年にはハーバード映画アーカイブで成瀬巳喜男の回顧展の一環として上映されました。
1952年 第7回毎日映画コンクール 
俳優部門 男優助演賞:加東大介 『おかあさん』、『荒木又右衛門 決闘鍵屋の辻』
1952年 第3回ブルーリボン賞[1][2]
監督賞:成瀬巳喜男 『稲妻』、『おかあさん』
助演男優賞:加東大介 『荒木又右衛門 決闘鍵屋の辻』、『おかあさん』
企画賞:永島一朗 『おかあさん』
可能是 4 個人和顯示的文字是「お か あ MOTHER いの さ ኢ 成瀬巳喜男 Best BestFilm1952 Film 1952 KinemaJunpo Kinema Junpo 」的圖像
所有心情:
130



沒有留言: