2024年3月2日 星期六

英國通 7: UK-owned ship hit by Houthis sinks off Yemen coast. UK Plans to Lower Eligibility Threshold for Angel Investors 臉盲症總是記不住別人的臉?這也許不是你的錯(Min-te Zhao 引) Test to diagnose 'face blindness'. The UK government plans to lower the threshold to qualify as a so-called angel investor in a bid to bolster funding for small- and medium-sized businesses, the Treasury said in a statement.

UK-owned ship hit by Houthis sinks off Yemen coast




UK Plans to Lower Eligibility Threshold for Angel Investors




Commuters pass the Bank of England (BOE) in the City of London, UK.Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Gift this article
Have a confidential tip for our reporters? Get in TouchBefore it’s here, it’s on the Bloomberg Terminal
LEARN MORE

By Nour Al Ali
2024年3月3日 at 上午12:16 [GMT+8]


The UK government plans to lower the threshold to qualify as a so-called angel investor in a bid to bolster funding for small- and medium-sized businesses, the Treasury said in a statement.

The changes, expected to be introduced soon, involve reinstating a lower eligibility criteria for “high net worth” or “sophisticated” investors, commonly known as angel investors. By resetting income and net asset thresholds to £100,000 and £250,000, instead of £170,000 and £430,000 respectively, the government aims


City academic develops test to diagnose 'face blindness'
Nov 10, 2015 — ... Richard Cook, Principal Investigator and a senior lecturer at City University London said: “There are two main forms of prosopagnosia. One ...
Missing: FACEBLIND ‎| Show results with: FACEBLIND

Nov 4, 2015 — And now Drs Richard Cook, Punit Shah and City University London and Kings College ... of Dr Shah, gives a score out of 50. Take the test. You must ...
在網上查到:
總是記不住別人的臉?這也許不是你的錯
郭珈寧/編譯
科學家們知道面部辨識能力缺乏症(又名:臉盲症)的存在已經幾十年了。面部辨識能力缺乏症患者無法識別面孔,有時甚至他們連自己的臉都不認識。
近些年研究人員慢慢意識到,識別面部的能力處在一個漸變的範圍內。也就是說,即使那些程度較輕的患者,他們在面孔記憶上的糟糕表現也有神經學上的解釋。
倫敦城市大學(City University London)研究面部辨識能力缺乏症的心理學講師理查德‧庫克(Richard Cook)說:「事實上,每一位心理學家現在都已經意識到,所有認知能力,如閲讀和數學等,都是連續分佈的。臉部識別也是如此。」
這則消息對於像我一樣的人來說是個好消息。我的情況並不嚴重(那些有嚴重臉盲症的人甚至認不出來他們的家人和朋友),但這確實能解釋我為什麼總是記不住人。
在我開始新工作的時候,我總會盯著同事們的臉,努力去記住他們每個人,但最終還是失敗了。我曾經和一個很瞭解我的朋友聊天,他甚至還提起了我兄長女朋友的名字,向她問好,但我完全不記得我認識他。我從來不敢向陌生人做過自我介紹,擔心我們之前可能見過很多次了。事實證明,很多臉盲症患者都有這種害怕冒犯他人的心理。
庫克認為,我這種很難記住他人臉孔的症狀很像是輕度面部辨識能力缺乏症的表現,而我並不是唯一的一個。儘管人們曾經認為,重度面部辨識能力缺乏症的出現概率大約是萬分之一,但現在研究人員認為,至少有大約2%的人患有不同程度的臉盲症。。。。。
到目前為止,研究人員已經設法為面部辨識能力缺乏症患者提出了一些有限的、短期改善方法。但要真正做出改變,庫克認為,必須在大腦仍具有極高可塑性之時進行早期干預。想要幫助那些面部失憶症患者記住人臉,僅靠一個臉部識別訓練軟件是遠遠不夠的。
*******
我目前就有很嚴重的臉盲症,因為已經86了,就不抱任何治療的希望了。新換了一部5G的手機,不知道有沒有一種APP,可以將一些人面像存入(外加一些小註,如姓名等),相見時將對方掃描一下,就能告訴我對方是誰。

沒有留言: