2020年3月23日 星期一

0323












蔣勳序藍博洲《旅行者》1989


USA TODAY
2019年3月22日 ·

Women in New Zealand wore headscarves Friday to show their support for Muslims a week after 50 people were killed at two mosques.



USATODAY.COM

New Zealand women wear headscarves in solidarity with Muslims after Christchurch mosque shootings
A week after a gunman opened fire at two mosques that left 50 people dead, women across New Zealand showed solidarity with Muslims Friday by wearing headscarves.


WW1(一次世界大戰) 終戦百年記念
https://hanchingchung.blogspot.com/2018/12/ww1.html



A tribute by US WW1 soldiers to the horse of their commander at Camp Cody, New Mexico. 1919.
[ NB: this is a corrected caption to that originally posted. Thanks…… 更多

我Trump心愛的金:
Trump Reverses North Korea Sanctions That U.S. Imposed Yesterday
The move to roll back sanctions imposed just a day ago was a remarkable display of dissension within the Trump administration.
“President Trump likes Chairman Kim, and he doesn’t think these sanctions will be necessary,” said Sarah Huckabee Sanders, the White House press secretary.…… 更多





"关于剑桥分析(Cambridge Analytica)丑闻,Facebook首席执行官马克·扎克伯格(Mark Zuckerberg)出人意料地找来我们的两位记者做专访。
没有人被扎克伯格的说法所打动,此时距离我们爆出了5000多万帐户信息被暗中收集的报道已有数日。“他回避了大问题,”一名分析人士说,“也就是多年来,Facebook基本一直在像发放糖果那样给出用户数据。”"
最近,我處的訪客從電梯出來,都會看到國民黨的某中央委員送來"文德書院"的"溫屋志慶"花圈之惡味.....
我對曹永洋這些懂得東方白(本名林文德)的人說,這是"東方白的......",莞爾一笑。
對於藍綠劃分敏感的人,我說,劉兆X、管仲X、黃俊X.....等人,來"溫屋"過。
你可從外頭看它的選書列,就知道其水準之不可理喻.......


張華兄真的是L. Carroll 先生專家。我昨天抱怨他沒將{序}的electrotype 譯出,他今天找出約1868年新印刷科技,以及其實際印{Alice奇境雙書} (Carroll與插畫家追求書籍裝印藝術品質很感人)的情形....也是重要的印刷科技使之一頁。



挖開兔子洞 Well into the Rabbit Hole
2016年3月23日 ·

《奇境》自1868年起改用新發明的電鑄法製版,本文介紹印製過程和實物。


BLOGS.NATURE.COM

The making of Alice : A view From the Bridge

Previous postElectrifying: Tesla on television Next postOn reflection: the art and neuroscience of mirrors A view From the BridgeThe making of AliceNovember 19, 2015 | 5:00 pm | Posted by Barbara Kiser | Category: Arts, Mathematics, Technology Posted on behalf of Alysoun Sanders John Tenniel’s illus…



The Geoffrey Hartman Reader, Edited by Geoffrey Hartman Daniel T. O'hara, Edingburgh University Press, 2004,
Film 影評部份我很有興趣,2部:
Jeanne Moreau's Lumière
Spielberg's Schindler List
讀巫永福基金會出版的【巫永福小說集 自序】(2005),作者多次提到珍珠港戰事是1940年,實際上是1941年12月7日(美國時間)。
希望我們這些伯伯不用到公路支援學生、自己: http://hcplace.blogspot.tw/2014/03/blog-post_23.html




楊索
2014年3月23日 ·

【沉住氣】
運動進入第六天,青島東路現場的課一堂堂開,昨夜濟南路現場的短講由NGO接棒排到凌晨三點,人潮不散。有學生對從台上下來的教授說,她的外國朋友問:「你們台灣人有在生氣嗎?看不出你們是在生氣,那麼溫和、守秩序,如果是我們早就放火了。」
從場外到場內、從外圍到決策核心,永遠都會有不同光譜的行動思考。運動進行到第六…… 更多
加個拳頭!




台灣農村陣線更新了封面相片。
2014年3月23日 ·

「先有條例 再來審議 給我民主 其餘免談」
【回應馬總統國際記者會聲明】
對於馬總統今早的記者會說明,我們首先要發表三十二字箴言:…… 更多

胡適
 夢與詩
都是平常經驗,
都是平常影像,
偶然湧到夢中來 ,
變幻出多少新奇花樣!
都是平常情感,
都是平常言語,
偶然碰著個詩人,
變幻出多少新奇詩句!
醉過方知酒濃,
愛過才知情重 :──
你不能做我的詩,
正如我不能做你的夢。
[自 跋]這是我的「詩的經驗主義」(Poetic empiricism)。簡單一句話:做夢尚且要經驗做底子,何況做詩?.......九,十,十
奚密引此詩:「觀照與低迴:周夢蝶手稿、創作、宗教與藝術國際學術研討會‧ 詩人眼中的周夢蝶」臺灣大學2013.3.23


2沈哥和熊智翔



分享

沒有留言: