2016年6月11日 星期六

0612 2016 日



10 點 與唐山陳隆昊大聊:洪素珠等人的演很大。
溫州公園的台電....晶晶、真理堂故事
書籍的依照訂價制度.....
教堂賣生「番麥」(玉米),每根30,2根50.....


五個小孩的校長
Little Big Master
2015 ‧ Drama film/Drama ‧ 1h 52mA principal takes a job to running a failing rural kindergarten with five students.
Release dateApril 2, 2015 (Taiwan)
 ■ 播出時間:6/12 (週日) 中午12點半
真人真事改編,充滿愛與勇氣的動人故事
楊千嬅及古天樂率五位天才小童星可愛演出笑淚交織的溫暖作品,感動人心的真實故事...
一個對於升學教育感到厭煩的資深校長呂麗紅,毅然決然辭去了高薪的工作,原本想和先生環遊世界,卻看到了一間只有五位來自底層家庭孩童就讀的幼稚園面臨廢校危機。於是她自告奮勇不在乎薪資,只擔心校內剩下五個學童的將來,憑著一份熱忱與傻勁的使命感,答應接掌校長兼校工的職位,成為學校唯一的職員。她不但動員全家人一同協助學校翻修,更關心學生的家庭及生活,也感動了一群義工相助,以無比的愛、熱誠及勇氣讓學校起死回生。
現在學校召生人數已達60人,但呂麗紅仍是沒有替自己加薪,除了加聘兩位老師及員工,其他營收都運用於學校教學,她儘量都收來自基層家庭的孩子,她覺得「小孩子窮,並不是罪」,希望能提供小朋友最好的教育環境。
電影改編自當年呂麗紅勇敢又動人的救校故事,她讓小朋友們得到愛護成長,更將在廢校邊緣的學校改造成溫情洋溢的優質幼稚園,成為一段笑淚交織的大時代小故事。

My Ántonia, by Willa Cather

Table of Contents
Introduction
Book I— The Shimerdas
Book II— The Hired Girls
Book III— Lena Lingard
Book IV— The Pioneer Woman’s Story
Book V— Cuzak’s Boys

Kang-i Sun Chang
Tunghai University 1963. Can you guess which one was me?
No. 6 from the left was Prof Anne Cochran, who taught us English and American Literature from Beowulf to T.S. Eliot. That was during my sophomore year. Oh mine, 53 years have passed since then!

孫中曾 The golden age of R.O.C. at Taiwan.
Kang-i Sun Chang Not really! It was during those years that I had to shut my mouth due to the White Terror! Remember my book, Journey through the White Terror?
孫中曾 我父親輩受到白色恐怖的影響極大,在我進大學前,特別囑咐,不能參加任何讀書會。但從台灣整個發展的時間軸來看,現在族群分裂、及是非混淆的狀態,實在無法稱得上“美好的世代”。而在我成長的年代,民歌正起,但在留學與進入國際學術條件上,能取得獎學金的人已經極少。我朋友中只有少數能有機會,如陳熙遠、宋家復等。而,老師您那世代,我覺得國際性人才與視野是完整的,所以!
回覆46分鐘

Kang-i Sun Chang I see! At least in my generation we tried to move ahead (and move beyond), not so much trying to get even!
Laser technology has been used by archaeologists in Cambodia to reveal multiple vast medieval cities buried under the tropical forest floor – some of them believed to be larger than the country’s capital Phnom Penh.
Researchers believe the metropolises are between 900 and 1,400 years old and lie not far from Angkor Wat, an ancient temple complex in north east Cambodia.
Dr Damian Evans, an Australian archaeologist funded by the EU, will publish these findings in the Journal of Archaeological Science on Monday, according to The Guardian.


日本時代台灣南進政策宣傳漫畫

追蹤
12小時
並且說:兩岸中國人合起來
成為世界第一強國有望
6月7日洪素珠分享了 RIF 華語 法國國際廣播電台的貼文
並且說:兩岸中國人一致性
決心復興中國
這樣看來,洪素珠有可能是綠營的人嗎
但是最可恨的是
他竟然故意反串為綠營的記者
不斷去製造無謂的紛爭
不斷去辱罵老榮民
還不斷的把她的賊作(影片)潑上網和大家公開分享
讓國民黨和共產黨找到機會痛罵、分化綠營
也讓洪秀柱朱立倫那群主張兩岸同屬一中的廢物
讓經常使用暴力手段毆打別人的暴力大媽洪秀柱
找到自抬身價的機會
還強迫蔡英文一定要趕快制定法律
強力制裁任何反對中國的仇恨言論....
現在真相已經大白
洪素珠本來就是深藍的大統派
故知整個辱罵老榮民的事件
已經被徹底看清
就是共產黨、國民黨和台灣民政府一起搞出來的陰謀

沒有留言: