2017年12月17日 星期日

1218 2017 一



我只到過12眉山17 綿陽一線。1990年代。

愛、老、死、輪


我將她抱一下,
沒能慰藉她多年來的
愛心
我知道的老友 (遊子)故事
純屬浪漫的、校園的,遠遠不及
她的成家的,廝守的,.....心力交瘁的......
偉大愛情
老友已平安離去 祭香裊裊 希望
她能過得好
****
我將故人年輕時寫到英倫
的信轉贈給他的知己
希望充實我們的追思 想念
我跟她說個Berthe Morisot1885 自畫像
(簡化、抽象的銀灰雲髮所產生的美感,讓人忽略了畫中人年華老去的事實。---馬拉美)
對比13年前丈夫E. Manet 給她的畫像
正是人生的殘酷、無情、無奈
與驕傲




Self-Portrait, 1885 by Berthe Morisot. Impressionism. self-portrait. Musée Marmottan Monet, Paris, France
WIKIART.ORG




繆詠華......
早上去讀書會,聽校長講胡適,好精彩!專門注意風花雪月的我,當然特別注意胡適與韋蓮司的一段情。「讓你走,是如此的艱難,老友——但是你留下來也 不會有什麼好結果。」(我記得沒引此句)
2014沒注意到第1圖population:我說史家【極端年代】內有血淋淋數字。
繆女士沒談【天上再見】,然而她解釋西方人在巴黎等的作為,是其價值觀的展現,很好。
 是你那本書的書封上韋蓮司對胡適說的話喔。(如圖)圖像裡可能有2 個人、微笑的人
jb to hanching
【文曰小强】6分钟看完“初恋虐我千百遍”的《芳华》原著
https://youtu.be/9J2AOe4MG30

The wheel of life is depicted in this 19th-century Tibetan Buddhist thangka. A thangka is used for teaching or as a devotional object and this one shows the world in the arms of the demon Mara, who is associated with temptation, death and impermanence. The three segments at the top of the wheel show the higher realms of existence, and the bottom three show the sufferings of animals, ghosts and hell.
See this colourful painted textile in our #LivingWithTheGods exhibition, exploring beliefs from around the world and through time – find out more and book tickets: http://ow.ly/Wp5O30hfRX4
Listen to Neil MacGregor talk about this object in the final episode of our partnership BBC Radio 4 series here:http://www.bbc.co.uk/programmes/b09gkk3r

沒有自動替代文字。

沒有留言: