2012年5月8日 星期二

0509 2012 三 陰晴雨

 
昨天多談東海大學,多是過去的事情。今天可以談現在的事情,那就談對稱的臺灣大學。以前常去圖書館上網,現在接上最陽春的ADSL,自然比較少去----這樣利弊互見。昨晚玉燕給阿丁家請,我放了「煮夫假」,就去臺大晚餐,後來在校園繞一圈
竟然碰到通識教育論壇「我的學思歷程」(這系列已出版五本書):何懷碩的自我完成 : 說世代 自我完成 說台灣藝術界之黑暗 說民族主義
基本信仰:超越自己的種種限制 完成自我: 天下事最重要的: 把你自己這塊材料鑄成器。
我之前當然讀過他的批評文章。他罵過鹿橋的《未央歌》絲毫沒寫抗戰,這令我討厭他。不過猶豫一陣之後,還是覺得應該見一下他。他的眼說很多脫題,換句話說,或許他是位二十幾歲就定形的人,所以沒有「思想的發展史」可言。不過他認識不少文藝界的人:葉公超和梁實秋推薦他回師大當助教,沒成。他是80年代末澄社的發起人之一,這是最重大的成就;他1999年在歷史博物館半畫展之後,決定那是最後的公開展,從此要隱…….他說他的回憶錄》會很精彩的,請拭目以待
他讓在場的臺大人有點尷尬: 「殷海光被破害時,沒有臺大人出來抗爭!」「副校長,你認識林衡哲嗎? 什麼,竟不認識!……他翻譯的《羅素回憶錄》中的三種生命的激情,愛情,知道,對不公平的無可抑制的同情…….
(我們同棟樓有位八什多的老太太,隔天說,她知道我去聽演講,何先生講話就是這個調調,她在師大聽過她演講……)
讀尹仲容之郭嵩燾年譜 》。一些話可當作昨日演講之注
"世須才才亦須世。"郭輓左
"世事多因忙裏錯好人半自苦中來"曾國籓。原聯為傅斯年家藏。


2012512台灣有「石川啄木逝世百周年」的研討會
臺灣大學圖書館展出相關的數十本日文書卻沒有周作人譯 石川啄木(Ishikawa Takuboku) 短歌》, 可惜
我今晨讀楊聯陞生一篇道教史的論文。這篇是祝胡適之先生65歲的論文(當時台北花125元航空給美國的胡適。125元是一般人的半月薪水。) 不過我似懂非懂。趁機再讀《胡-楊的書信集》。他倆是學術知己。我還讀到楊在香港的講座中懷念錢賓四和陈伯庄:《卅年存稿》在臺大圖書館有兩本,一本是殷海光的原版書,一本是永和的盜版書,收在密集書庫中,也是我去訪書的地方。問題來了,目錄上的存書處搬了家,我只好地毯式搜索。不過,這是值得的,因為《卅年存稿》是好書,對於研究胡適,丁文江,張之邁,吳稚暉……等人都是很有神來之筆……

我讀了臺大的校訊。某人是ASAFELLOW。某人論文登在PLANT CELL。四系所請丁守中講LOBBYING,限50………也許都不如描寫那位梅嶺的開拓者。


88號2樓  晨約5點多  天微量   鳥語分兩輪   而五點半雨
Gmail 按廣告 好玩


翻讀楊聯陞的祝壽論文 和胡楊通信學"遐壽=周作人"等
古文古書的難讀有許多層次


 楊聯陞的"引言與結語----為香港講座(1985)成書而作" 說陳伯莊是錢賓四的學侶兼棋友
楊聯陞在1957年下與陳伯莊 下過棋 1960元旦盤桓竟日 當時已讀他主編的現代學術季刊 甚為佩服 後又讀 卅年存稿 讀胡先生序  知陳先生是"有猷有為有守"的一位高人  並與西方學界名家如 Parsons 與Lasswell 直接通訊討論

念 念念 有猷有為有守 盤桓
 蓮幕 竹林 竹林之遊
 內人 聲應氣求 家内 傞傞


楊的郭嵩燾年譜之書評
後讀尹仲容之郭嵩燾年譜  一些話可當作昨日演講之注
"世須才才亦須世"郭輓左
"世事多因忙裏錯好人半自苦中來"曾國籓 原聯為傅斯年家藏


字母湯的奮鬥

Maurice Sendak with his German shepherd, Herman (named after Melville), in 2006.

MSc International Project Management

racecourse

Prospects

Fully accredited by the Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), graduates are equipped with skills through professional accreditation and work-based learning. The course covers:

* Project management
* International construction finance
* Development risk
* Integration and scope management

GCU London campusCampus facilities

GCU London is based in the heart of the city and offers a vibrant student experience with international attractions on the doorstep of the campus.

The campus offers modern teaching space for lectures, seminars, and social learning.

Entry requirements

Honours degree graduates, with a 2:2 award and above, or equivalent in a cognate discipline. Non-cognate honours degree graduates with a 2:1 award and above will be accepted.

It is highly recommended that applicants should have at least one year of previous work experience in the construction industry or in a people/logistics management role.

English Language

Candidates whose normal medium of education and work has not been English, will normally be required to present evidence of:

A pass at Academic IELTS level 6 (with no element less than 5.5) or TOEFL Internet based test with reading at 22, listening at 21, speaking at 23 and writing at 21.

Pre-sessional English

For international students who do not meet the minimum English language requirements for direct entry, we offer courses to help you improve your English language skills.

View - Pre-sessional English at GCU London.

Enquire today. Start September 2012.

Complete our quick enquiry form opposite or email our admission team enquiries@gculondon.ac.uk for more information.

沒有留言: