2013年1月30日 星期三

0131 2013 四


今天yy到北市某幼稚園
回Jean-Marie 信
給晨怡Oxford 封面

朋友們
我用給郭兄的信代邀稿

郭兄


以下是我今年想出的書的一些綱目之草稿

您在2011年給我過一篇論文 今年我考慮將它刊出 (或許有所刪節)

不過我忘記該文的題目 所以煩請請告訴我好讓我從Gmail中找出
(還是您看完書的大綱  而發現近二年您還有更恰當的文章 凡請告之)
稿酬都只要給二本書.
(這本書的isbn 還是要請你幫忙 我8月初會給您資料  先謝)


《台灣戴明圈 2013 : 淵博知識共同體》


獻言:本書敬獻法國朋友Jean Marie Gouge

導言
從《台灣戴明圈 2008》出發....


第一部 淵博知識
.領導
美國戴明學院Orsini  博士序言
評介南方朔《笨蛋!問題在領導》
個案 (1):紐約市長Michael R. Bloomberg 麥克‧彭博與
個案 (2):前IBM公司董事長Samuel Palmisano,
.系統論變異知識/學習心理學
.
第二部  人物及邀稿
Dr. Deming 的故事
Jean Marie Gouge法國戴明協會
Bill Scherkenbach
劉振百年紀念
陳寬仁的《伯繩公園》及其他
戴久永贈書記
趙民德 介紹《趙家酒店》
官生平 騰善雲端的《品質知識百科》
郭展銓

蘇錦坤
吳國精 光纖零組件
康志峰的汽車黑盒子

第三部  產業 政府 教育
從品質到環保 (葉清萊總經理創立台灣服飾品牌)
傷心的台灣政治淪喪記
《教育人行道》摘要
《學會(CSQ)的後援會》(回首組織改造的建言錄)


第四部       事情與書籍大師與我

國際淵博知識共同體紀事
美國  美國戴明學院  哥倫比亞大學商學院
日本 JUSE 豐田汽車公司等等
法國
台灣  2012-2013 互動-活動

戴明與我   Jean Marie Gouge (法國戴明協會)
J. M. Juran與我  王晃三
大作: 戴久永的專欄:《管理》月刊與《工商時報》為主



周五15:00 Ken Su 要來訪

上天要把這殺手弄得這麼可愛,一定有其原因,我想。

剛才許達然來電,他說最近不會回來,但都在你寄的電郵上看見我的貓文,以及很多其他消息,謝謝!

祝好。
A domestic cat with a European rabbit. Domestic and feral cats are significant predators of a wide range of prey species, including rabbits.
James Morton

Those Cute and Cuddly Killing Machines

By NATALIE ANGIER 3:05 PM ET
Domestic cats kill billions of birds and mammals a year, a new report shows, many more than previous estimates.
謝謝資訊.
我每回翻讀東海風中的許達然記事--對照書中沒寫的---
總有些無奈.
今天yy在外. 我忘記她說何時要上新城找您們.
我看六最好. 因為周日午打算與永安家吃吃飯---除果您們要來   那也不錯.


與明目談鄉下等
下午 改書名

戴明與日本: 台灣戴明圈觀點》
 看

The World of W. Edwards Deming - by Cecelia S. Kilian

 給andrew hsu mail 問2雜誌
給時瑋電話他們在路途金台接

JUSE編的 60 Years of the Deming Prize (2010)
Google 帳號認識採電話
岳母電話 改晚上再給YY


梁兄安排:
我會在台大舊時僑光堂內的菜館訂位子。
十二點五分真理堂等。






 Dear Hanching,

You requested me for papers which I have put on the French website. Maybe you need papers in "doc" format ? Unfortunately, I did not keep the "doc" files after converting them to "pdf". Anyway it is not difficult to convert "pdf" to "doc". Would you like I did it for my English papers which are on the French website?

Deming did not write a foreword to my translation of "The New Economics" because he was dead before I finished to translate. I still have his letter where he has sent me his foreword to  my translation of "Out of the Crisis", but I did not copy this letter in "doc". Maybe you could translate the Deming foreword (attached) from French to English?

You can also find on the website a foreword by Deming for a book which I wrote in 1993 but was not published "La richesse des entreprises". In 2008 I wrote a book "La libre concurrence en procès" where I used materials from my manuscript written in 1993.
http://www.decitre.fr/livres/la-libre-concurrence-en-proces-9782296025424.html

Here are my photo with images of "The New Economics" in French and my "Management de la qualité", 100 pages, a best seller (40.000 prints).

Best wishes,
Jean-Marie


JeanMarieGogue.JPGJeanMarieGogue.JPG
677K   View   Share   Download  
DuNouveau.jpgDuNouveau.jpg
928K   View   Share   Download  
ManagtQ.jpgManagtQ.jpg
321K   View   Share   Download  



沒有留言: