2011年6月12日 星期日

0612 2011 禮拜天

《領導與組織學習:績效,改善與開創》2011



/ Foreword by Joyce Nilsson Orsini, PhD)



On leadership in an Organization

A leader has a responsibility to help people do a better job, to improve quality and output, and to bring pride of workmanship to people. A leader knows the work he supervises, and understands the problems that surface. He seeks knowledge for personal improvement and to help others. He knows how to work on a system to improve it, to clarify methods, and distinguish between common and special causes of variation in a process. He works to accomplish greater consistency of performance within the system. He establishes teams to work for improvement of quality.


A leader has particular obligations to employees. He spends time with people, uses their abilities, makes them feel secure and respected. He knows he has but one chance to see that workers are trained properly. He removes barriers between staff areas and instills pride of workmanship. He works with employees to understand and improve processes, and does not penalize people for performance they cannot govern. Leadership transforms organizations.

Joyce Nilsson Orsini, PhD



----
陳寬仁報告:品質學會代表團一行由楊錦州率隊,有高辛陽、林公孚、蔡耀宗、王治翰、翁辰修和在下。明天出發,去廈門。參加品質論壇。
----

晃三兄

認識近30年而你可能不知道從某方面而言

我比台灣學界的人更學究

譬如說 我知道Herb A. Simon70歲時 CMU 幫他辦一場祝壽論文(出書為…..這關於複雜處理系統的書名 我一時找不到) 壽星自己寫篇The Scientist as Problem Ssolver 並收入其自傳作為 Afterword.

我認為你在品管/創意/工程倫理/行政等等都用過心

所以應該試辦一次類似的聚會

我將改正從Juran五個品管手冊版本看20世紀品管

----
漢清兄
下個禮拜什麼時候方便(禮拜三到五我都可以),
想和你約時間研究一下我的書怎麼在
校園經銷、推展比較好。
又,看彭明輝的部落格屢屢讓我想到過去的抉擇,
還有尼采在《才拉圖斯特拉如是說》裏講的話。(以下小弟譯自日文版的尼采)
by 明智
==============================================================================
事情的真相是:我離開學者的屋子,呯的一聲大力關上身後的門。
很長的一段時間,我跟他們(所謂的學者)同桌共食,而我的靈魂始終是又飢又渴。我實在做不到如他們那般,熟練地往腦袋裡塞進知識,就像是在嗑瓜子一樣。
我熱愛著郊外新鮮自由的空氣。與其安眠於學者的職位和尊嚴,我寧願在牛背上打個小盹。
他們的能力都很強。幹起活來,巨細靡遺。相較於他們的複雜,我的單純顯得幼稚可笑。他們的手指靈活修長,熟悉毛綫的各種穿法,編織的各種技巧。然而,他們就這樣編織出一雙雙襪子──用以束縛靈魂!

****
巫寧坤回憶錄《一 滴淚》(A Single Tear)台北:允晨 2007 (封面不知為何寫上王德威)
《一 滴淚》(有些錯字如胡子)有點像合傳 有幾章是根據太太寫的 語言有點意思 譬如說"妳像泥鰍一樣滑像石頭一樣頑固 像"右派" 一樣反動 ("p.95)



KENNY 0600 去陽明山 1500回
與david談餐廳
1735 去ntu逛一圈

沒有留言: