2012年3月30日 星期五

0331 2012 六 雨


落花

 謝謝
Justing 中國質量協會 2012(170期) : 此資訊太好玩 很有趣
Tony 寄1970等年的東海聘書 校長是吳德耀  我1971年入學 她已經走人 謝謝她的校長公館 讓我們有美麗的新鮮人


整理 1987年 一位很親近的日本友人之照片 現在卻已經沒印象  存書壓力

 翻讀Edo 時代繪畫等Japanese Art of the Edo Period (Everyman Art Library)
C Guth (Author)
 The Edo period saw the growth of an urban culture of extraordinary richness, sophistication and cultural diversity, and an unprecendented flowering of the arts, in painting, woodblock prints, ceramics, laquer and textiles. This text offers an overview of the arts of the Edo period as they developed in Kyoto, Edo, Osaka and Nagasaki, illustrated with the work of artists such as Korin, Utamaro and Hokusai, as well as with lesser-known artists of the time. By examining the cultural relationships arising from the movement of artists between cities and between country and city, as well as the growing influence of Chinese and Western art, this book offers an analysis of, and insight into, the artistic developments of this most dynamic period in Japanses history.
  • : 176 pages
  • Publisher: Cassell (March 11, 1996)
  • Language: English

週六(31)上午10:33火車和媽北上, 參加晚上板橋阿姨孫女(阿國女兒)的喜宴, 晚上會在你那兒過

840圖書館

讀  梁任公先生年譜長編初稿梁任公先生年譜長編初稿


Hans 理論多
約2點 帶媽媽去多多麵店
比較新奇的是他在牆上廣告採用Virgin橄欖油
約4時 路上碰到戴久永老師夫婦





讀 梁任公先生年譜長編初稿  這本1958年的書 必須加以大整修
我先讀它的歐遊一年 寫得太簡略  他十萬元 出遊 帶一隊菁英 在法國德國督受到官方接待 在法國避暑勝地天寒地凍中苦學英文....


漢清

你如果有存書壓力,要不要捐一些給高雄市第一社區大學我想來設置一個圖書室。

阿擘



我最好的會送台大和貴校
開店賣的是另外一批
又  我隔壁的舊香居要開張 走真正的絕版書  我猜首批是于右任故居的東西  前幾天看到些字畫和諸如 1945年的燕京學報 (司徒雷登60歲特刊....)



謝謝kj回來 轉寄的一些東西 



1 則留言:

JL 提到...

您好,我是在網路上搜尋多多麵店而連到您的網頁。
我在台大唸書時常到那裡用餐,儘管出國多年,還是很懷念老闆的特製鮪魚麵。
我去年十一月回台灣時,想回去重溫舊味,但在記憶中的地點附近卻找不到多多麵店了,不知是我記錯地點,或是那家店已經收了。
我想請問您知道那家店現在是否還在嗎?
謝謝!