2021年6月11日 星期五

禮拜天美術神遊 (72) :文字與圖的教化之功,以 The Mennonite Preacher Anslo and his Wife 繪畫與素描、版畫( by Rembrandt,1640) 為主, " Madonna and Child Enthroned with Saints"( Andrea del Sarto1528)" 為輔

 https://www.facebook.com/hanching.chung/videos/4553560847988020

Portrait of Anslo and his wife, by Rembrandt.

The Mennonite Preacher Anslo and his Wife   門諾派傳教士安斯洛和他的妻子

門諾派的主要想法

(chiefly in the US and Canada) a member of a Protestant sect originating in Friesland in the 16th century, emphasizing adult baptism and rejecting church organization, military service, and public office.




馬太

瑪竇福音/Matthew

瑪竇福音:Chapter 18


15「如果你的弟兄得罪了你,去,要在你和他獨處的時候,規勸他;如果他聽從了你,你便賺得了你的兄弟;
16但他如果不聽,你就另帶上一個或兩個人,為叫任何事情,憑兩個或三個見證人的口供,得以成立。
17若是他仍不聽從他們,你要告訴教會;如果他連教會也不聽從,你就將他看作外教人或稅吏。
18我實在告訴你們:凡你們在地上所束縛的,在天上也要被束縛;凡你們在地上所釋放的,在天上也要被釋放。
19我實在告訴你們:若你們中二人,在地上同心合意,無論為什麼事祈禱,我在天之父,必要給他們成就,
20因為那裡有兩個或三個人,因我的名字聚在一起,我就在他們中間。」






Andrea del Sarto - Madonna and Child Enthroned with Saints - 1528



沒有留言: