2019年9月9日 星期一

0905 2019






請習近平公開其博士論文,讓我們學習。
British Museum
In 18th-century Japan, games involving incense were popular – including guessing a fragrance from up to 2,000 varieties! In another game, people blended incense⋯⋯
更多



WWW3.NHK.OR.JP
The island of Tobishima lies off the coast of Yamagata Prefecture in the Sea of Japan. It is about 10 kilometers in circumference, and is dotted with long-established fishing villages. These days, it has a population of about 200 people. Tobishima is a port of call for migratory birds and an importa...


汪嘉熔《大變動時代的建設者--張元濟傳》成都:四川人民,1985,278




駱以軍

理解人類這個生物
你的想像力不要短於一百年
你的悲哀要擁抱對更多更孱弱者的未來
如果你也會迷惑
那表示更多的人們陷在痛苦中
萬倍於你的迷惑
你之所以沒有化成一灘水
純粹是因為幸運
第一堂課
我跟同學們講了
波拉尼奧2666中那一段
女孩對漢斯說了那恐怖妖麗的
阿茲特克人全體站在神廟
抬頭看巫醫在上方黑曜石上
剖開一活人的心臟
我又講了雷蒙卡佛的〈一件很小很美的事〉
之後我講了孟若的〈樑與柱〉
因為幸福
可能在很久以前
就被提領掉了
某很久很久以前
某些也是純潔 絕望的人們
他們在知道這一切之前
被提領掉 換取掉 超過古典時代
能計較的公平
鎖琶琵骨 掙跳卻纒死
一個降維的文明
我原想講童偉格的𡿨西北雨〉
然後我想説黃錦樹的〈民國的慢船〉
然後我想要講阿運的〈河流〉
但時間不夠
以後的課再說
你在任何年紀作了選擇
那表示你不再是孩子了
那表示你要保護更多的人們
我們的時間永遠不夠
如果你想當一個好人
我們的時間永遠不夠
如果有天我成為一個白鬍老人
(當然我知道很難很難了)
我要勸慰一個我喜歡的好後生
我要說些什麼呢
第一要愛重你自己
要愛你身邊的人
然後想像力和同情
推遠到你比較不熟悉的人
第二不要在恨意中
讓自己變小氣鬼
不要羞辱別人最痛的痛處
第三
這是老話
但不要相信從快速中
火中取栗 燃爆自己
今天讓你覺得恐怖 怪物 窒息
無法聆聽的
正是因為層層交織的許多人
在好多好多年以前
我們什麼都不知道的好久好久以前
選擇了快速 暴力清除異己者
缺乏對時間的耐性
而文明恰是細微細瑣 在任何小處
許多看似貶夫走卒 許多悲哀的心靈
渴望幸福終不可得
在留下一朵小花
慢慢累積的



關於這個網站
WORD-WATCHER.BLOGSPOT.COM
Francis Picabia Edtaonisl (Ecclesiastic), 1913 https://www.wikiart.org/…/francis-pi…/edtaonisl-ecclesiastic Galil...

CMMEDIA.COM.TW
中國8月初擴大上海自由貿易區後,8月26日一次公布山東、江蘇、廣西、河北、雲南、

FT.COM
Video site accused of illegally collecting personal information without parents’ consent

沒有留言: